Фінансы і дашкольнікі? Паняцце сумяшчальнае

Адукацыя Важное

У гэтым навучальным годзе мне было даручана стаць кіраўніком раённага клуба выхавальнікаў дашкольнай адукацыі «Наватар».

На працягу 2018/2019 навучальнага года члены клуба  працавалі над няпростай і дастаткова супярэчлівай тэмай – «Фарміраванне асноў фінансавай граматнасці сродкамі выкарыстання гульнявых метадаў і прыёмаў у адукацыйным працэсе ўстановы дашкольнай адукацыі».

На першы погляд, фінансы і дашкольнік, дзеці і грошы – паняцці несумяшчальныя. Але гэта далёка не так.

Сучасныя дашкольнікі вельмі рана ўключаюцца ў эканамічнае жыццё сям’і, сутыкаюцца з грашыма, наведваюць з бацькамі магазіны, банк, авалодваючы такім чынам фінансавымі адносінамі на спажывецкім узроўні.

А як дапамагчы дашкольніку разабрацца ў гэтым складаным свеце эканомікі?

Гэта пад сілу толькі зацікаўленым дарослым – педагогам, бацькам, прадстаўнікам соцыуму, якія своечасова патлумачаць малому, што такое грошы, чаму іх патрэбна зарабляць і эканоміць, дапамагуць назапасіць першапачатковы эмпірычны вопыт, які стане трывалым падмуркам для далейшага эканамічнага выхавання маленькай асобы.

Так, задача не з простых. Але шлях даўжынёй тысячу кіламетраў пачынаецца з першага кроку.

На працягу года аб першых кроках выхаванцаў па старонках фінансавай граматнасці дзяліліся вопытам педагогі з ДУА «Дзіцячы сад № 8 г. Стоўбцы», «Яслі-сад № 1 г. Стоўбцы», ДУА «Дашкольны цэнтр развіцця дзіцяці «Радуга» г. Стоўбцы», ДУА «Шашкоўскі дзіцячы сад».

Калегамі адзначаных устаноў дашкольнай адукацыі былі прапанаваны  разнастайныя формы работы ў зададзеным напрамку: гульні-падарожжы,  сустрэчы з прадстаўнікамі Беларусбанка, гульнявыя практыкумы, агляды адзінага інтэрнэт-партала фінансавай граматнасці насельніцтва, дзелавыя гульні для педагогаў, майстар-класы па стварэнні дыдактычных дапаможнікаў, квэст-падарожжы.

У выніку дзейнасці метадычная скарбонка раёна папоўнілася азбукоўнікам па фінансавай граматнасці для дзяцей дашкольнага ўзросту, картатэкамі гульняў і гульнявых практыкаванняў, канспектамі заняткаў па розных адукацыйных абласцях вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі, сцэнарыямі мерапрыемстваў актыўнага адпачынку, што стала добрай дапамогай для ўсіх педагогаў.

Фота носіць ілюстрацыйны характар

Завяршальным акордам дзейнасці ў рамках адзначанай тэматыкі стаў «Фестываль педагагічных ідэй», які быў арганізаваны ў маім родным Шашкоўскім дзіцячым садзе. Выхавальнікі дашкольнай адукацыі падзяліліся сваім вопытам на тэму «Аб сістэме работы па фарміраванні асноў фінансавай граматнасці ў дзяцей дашкольнага ўзросту».

Удзельнікам фестывалю была прапанавана камандная гульня «Што? Дзе? Калі? Аб фінансах з гумарам і ўсур’ёз».

Ох, і няпростая задача! Членам каманды за абмежаваны прамежак часу патрэбна было знайсці адказы на відэапытанні, прадстаўленыя бацькамі нашых выхаванцаў. А ў якасці бонусаў атрымаць імправізаваныя «грошы-вясёлкі», створаныя рукамі выхаванцаў на «Манетным двары».

Заробленых «вясёлак» было так многа, што ўзнікла неабходнасць у стварэнні кашалька ў тэхніцы арыгамі, майстар-клас якога быў прапанаваны.

Цікавыя і крэатыўныя ідэі былі прадстаўлены маімі калегамі на выставе-трансформеры «З адходаў – у даходы». Варта адзначыць, што ўсе экспанаты выставы былі створаны рукамі педагогаў з выкарыстаннем другасных рэсурсаў. «Зберагаем – значыць памнажаем» – такім быў наш дэвіз.

Кожны ўдзельнік клуба прадставіў на фестываль педагагічных ідэй аўтарскую распрацоўку – дыдактычныя дапаможнікі і гульні па фарміраванні асноў фінансавай граматнасці.

Спадарожнікам мерапрыемства стала атмасфера даверу і адкрытасці, канструктыўнага абмеркавання адзначанага пытання.

Міжволі ў мяне ўзнікла думка аб тым, што ўсе ўдзельнікі клуба таксама фінансісты ва ўскосным сэнсе гэтага слова. Гуртам мы зараблялі, здабывалі і памнажалі, шукалі адказы на хвалюючыя пытанні, знаходзілі новыя творчыя падыходы для іх вырашэння, дзяліліся распрацоўкамі з калегамі ўстаноў дашкольнай адукацыі раёна. А значыць – фінансіравалі ў будучыню.

А цяпер чакаем росту нашых укладанняў у дзецях, сённяшніх дашкольніках, якія вельмі хутка будуць вызначаць будучае нашай краіны. Мы гадуем маленькіх беларусаў, у руках якіх заўтрашні дабрабыт нашай дзяржавы.  Я веру, што яны зробяць крок у будучыню з упэўненасцю!

Людміла БІЗГЕНЬ, выхавальнік дашкольнай адукацыі ДУА «Шашкоўскі дзіцячы сад», кіраўнік раённага клуба «Наватар»



Tagged

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *