Пра звароты грамадзян і юрыдычных асоб

Важное Эканомiка

Фота носіць ілюстрацыйны характар

Стан работы з насельніцтвам – у ліку асноўных крытэрыяў ацэнкі дзейнасці дзяржаўных органаў і арганізацый (Дырэктыва Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27.12.2006 № 2 «Пра дэбюракратызацыю дзяржаўнага апарату і павышэнне якасці забеспячэння жыццядзейнасці насельніцтва»).

Праверкай арганізацыі, якая аказвае жыллёва-камунальныя паслугі на тэрыторыі аднаго з раёнаў Мінскай вобласці, па пытанні прытрымлівання заканадаўства аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, у тым ліку аб вядзенні і захаванні кнігі заўваг і прапаноў, выяўлены парушэнні патрабаванняў указанай дырэктывы.

Выяўленае праверкай неабгрунтаванае спісанне зваротаў, дзе паведамляецца аб выкананні пэўных работ у будучым, сведчыць пра адсутнасць належнага кантролю за парадкам, тэрмінамі і вынікамі выканання работ.

Не наладжана работа і з электроннымі зваротамі. На сайце арганізацыі адсутнічала рубрыка «Электронныя звароты», на галоўнай старонцы ўказаны толькі электронны адрас арганізацыі. У сувязі з адсутнасцю рубрыкі да разгляду прымаліся звароты, якія не адпавядаюць артыкулам 12 і 15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-3 «Пра звароты грамадзян і юрыдычных асоб» (далей – Закон) (не ўказваліся неабходныя даныя пра заяўнікаў).

Праверкай кнігі заўваг і прапаноў выяўлены парушэнні патрабаванняў пункта 4 артыкула 24 Закона, а менавіта: адсутнасць рэзалюцыі кіраўніка на звароты; у графе «Звесткі пра ход і вынікі разгляду» не ўказана дата напрамку адказу заяўніку; у адказе заяўніку адсутнічала растлумачэнне пра парадак абскарджання.

Службовым асобам, адказным за работу па ўказаных напрамках, неабходна памятаць пра тое, што ў адпаведнасці з артыкулам 9.13 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях (далей – КоАП) адмова ў прыёме звароту грамадзяніна ці юрыдычнай асобы, або парушэнне ўстаноўленых тэрмінаў разгляду такога звароту, або неінфармаванне заяўніка аб рашэнні, прынятым па выніках разгляду звароту, або неправамерная адмова заяўніку ў азнаямленні з матэрыяламі, якія адносяцца да разгляду звароту, або непрыняцце ў межах сваёй кампетэнцыі мер па аднаўленні парушаных праў, свабод і (ці) законных інтарэсаў заяўніка нясуць за сабой накладанне штрафу ў памеры ад чатырох да дзесяці базавых велічынь.

Згодна з артыкулам 9.24 КоАП, адсутнасць кнігі заўваг і прапаноў ці парушэнне кіраўніком дзяржаўнага органа, іншай арганізацыі, або ўпаўнаважанай асобай, адказнай за вядзенне кнігі заўваг і прапаноў, або індывідуальным прадпрымальнікам парадку вядзення кнігі заўваг і прапаноў у арганізацыі, яе адасобленых падраздзяленнях, размешчаных па-за месцам знаходжання арганізацыі, у індывідуальнага прадпрымальніка, а таксама ў месцах рэалізацыі ім тавараў (выканання работ, аказання паслуг), або непрад’яўленне кнігі заўваг і прапаноў па першым запатрабаванні грамадзяніна, або парушэнне ўстаноўленага тэрміну разгляду выкладзеных ва ўказанай кнізе заўваг і прапаноў, або неінфармаванне грамадзяніна ва ўстаноўлены тэрмін аб адмове ў задавальненні заўвагі і (ці) прапановы нясуць за сабой накладанне штрафу ў памеры ад чатырох да дзесяці базавых велічынь.

Упраўленне экспертна-прававой работы Камітэта дзяржаўнага кантролю Мінскай вобласці



Tagged