«Дзіцячы Праменьчык». Гульні былі і будуць заўсёды

Важное Дзіцячы «Праменьчык» Спецвыпускі «Праменя»

Дзіцячы сад – гэта свет радасці, дзе кожнае дзіця ўнікальнае, непаўторнае. Днямі мы завіталі ў ДУА «Шашкоўскі дзіцячы сад». Для дзяцей гэтая ўстанова – другі дом, дзе ім утульна і цёпла.

Ва ўстанове адукацыі шчыруюць 13 работнікаў, педагагічных – чатыры. У дзіцячым садзе функцыянуюць дзве групы – рознаўзроставая (ад двух да чатырох гадоў) і група інтэграванага навучання і выхавання (ад чатырох да шасці гадоў). Наведваюць установу 22 выхаванцы.

Данііл Кутас (злева) і Стас Дубіцкі любяць гуляць у пажарных

Тэрыторыя дзіцячага сада ўпрыгожана тэматычнымі кампазіцыямі, малымі архітэктурнымі формамі (лесавічок, сям’я соў). Ёсць экалагічная сцяжынка, дарожка здароўя, гульнявыя і спартыўная пляцоўкі.

Завітаўшы ў дзіцячыя пакоі, мы ўбачылі гульнявыя цэнтры. «Аўтазапраўка», «Крама», «Кафэ «Бульбашык», «Банкамат», «Барбі дом», «Цырульня» заўсёды выклікаюць цікавасць у выхаванцаў, вабяць разнастайнасцю гульнявой атрыбутыкі, дазваляюць фантазіраваць, дзякуючы чаму ўзнікае вялікая колькасць новых сюжэтаў. Апынуўшыся на пляцоўцы бяспекі, было бачна, як у выхаванцаў з’яўляецца ўнікальная магчымасць паспрабаваць сябе ў ролі пажарнага-выратавальніка, доктара і міліцыянера, мадэліраваць разнастайныя жыццёвыя сітуацыі і дзейнічаць адпаведна з імі.

Цікава бавяць час у пакоі бяспекі Арцём Бенедзіктовіч (злева), Арцемій Абдурахманаў і Валерыя Бярозка

Добрай падмогай з’яўляюцца рэсурсныя цэнтры, створаныя намаганнямі бацькоў і педагогаў: «Пакой бяспекі» і «Пляцоўка бяспекі», міні-музей «Вытокі».

Часта можна пачуць ад выхавальнікаў, што каралевай дзіцячых гульняў з’яўляецца сюжэтна-ролевая гульня. Пра яе асаблівасці пагутарылі з выхавальніцай дашкольнай адукацыі дзіцячага садка Людмілай Бізгень:

– Педагогамі нашай установы адукацыі распрацавана цэлая сістэма работы ў зададзеным накірунку. Важнейшая ўмова ўсебаковага развіцця асобы дзіцяці – стварэнне развіццёвага прадметна-прасторавага асяроддзя, якое б раскрывала магчымасці кожнага дзіцяці, забяспечвала актывізацыю дзейнасці выхаванцаў.

Кучынская Алеся ў ролі доктара аказвае дапамогу «пацыенту» Ягору Шацілу

– Як арганізуецца работа з выхаванцамі?

– Сюжэтна-ролевыя гульні праводзяцца ў залежнасці ад тэмы тыдня. Такія гульні ўзнікаюць стыхійна, дзеці бяруць на сябе ролі, дзейнічаюць, будуюць дыялогі. Аднак якасць і складанасць сюжэтнай лініі залежыць ад непасрэднага кіраўніцтва дарослага.

Кірыл Малахаў выбірае прадукты, якія прапанавала «прадавец» Кацярына Кухарчык

– Якую мэту ставіць выхавальнік, арганізуючы сюжэтна-ролевыя гульні?

– Асноўным вынікам гульні нашых дзяцей з’яўляюцца задаволенасць і радасць, атрыманыя ад самога працэсу гульні. Разам з гэтым існуе і другі, схаваны ад дзіцяці, вынік – гэта ўзбагачэнне і замацаванне ўяўленняў дзяцей аб жыцці, дзейнасці і адносінах людзей, а таксама фарміруюцца таварыскія адносіны паміж дзецьмі, сістэма асобасных якасцяў, разнастайныя пазнавальныя інтарэсы і разумовыя здольнасці.

Падчас сумеснай гульні з аднагодкамі дзеці вучацца зносінам, уменню ўлічваць жаданні і дзеянні іншых, адстойваць сваё меркаванне, а таксама сумесна будаваць і рэалізоўваць планы. А ва ўмовах  рознаўзроставых і груп інтэграванага навучання і выхавання адбываецца і пераемнасць дзеянняў: малодшыя вучацца ў старэйшых, пераймаюць вопыт.

Такім чынам, у сюжэтна-ролевай гульні адбываецца станаўленне асобы, таму яе педагагічная каштоўнасць залежыць ад таго, якая гэта гульня і як у яе гуляюць дзеці.

Марына КУТАС, фота аўтара



Tagged

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *