Да ведама

Нумары У Камітэце дзяржкантролю

ЗАБЕСПЯЧЭННЕ НАСЕЛЬНІЦТВА ЛЕКАВЫМІ ПРЭПАРАТАМІ

Камітэтам дзяржкантролю Мінскай вобласці пры правядзенні маніторынгу стану аптэчнай сеткі РУП «Мінская фармацыя» і гарачай лініі па пытаннях забеспячэння насельніцтва лекамі выяўлены рад недахопаў, якія патрабуюць карэкціроўкі работы арганізацыі і паляпшэння якасці абслугоўвання насельніцтва.

Нягледзячы, што аптэчная сетка ў Мінскай вобласці вельмі вялікая, у асобных катэгорый грамадзян (пажылыя людзі, сем’і з малалетнімі дзецьмі), якія пражываюць у невялікіх населеных пунктах, размешчаных на вялікай адлегласці ад адміністрацыйных цэнтраў, узнікаюць цяжкасці з набыццём лекавых сродкаў, бо адлегласць ад дома да аптэкі складае ад 10 да 20 кіламетраў. У сувязі з неўкамплектаванасцю медработнікамі асобных фельчарска-акушэрскіх пунктаў доўгі час не маюць магчымасці набыцця лекавых  прэпаратаў па месцы жыхарства больш за 4,5 тысячы жыхароў 49 вёсак Пухавіцкага раёна. Напрыклад, жыхарам вёскі Вішнявец Стаўбцоўскага раёна прыходзіцца абслугоўвацца ў горадзе Стоўбцы (20 км ад вёскі), пасёлка Зялёны Бор Смалявіцкага раёна – у горадзе Жодзіна (18 км ад пасёлка).

Адначасова, пры размяшчэнні новых аптэк неабходнасць іх паўсюднага размеркавання фактычна не ўлічана, што прывяло да іх масавага адкрыцця ў раённых цэнтрах і практычнай адсутнасці ў невялікіх населеных пунктах. Устаноўлена, што ў сетцы аптэк не вытрымліваецца абавязковы асартыментны пералік лекавых сродкаў. Нараканні з боку насельніцтва выклікаюць адсутнасць лекаў (бератэк, берадуал, глюрэнорм, гідракартызон) і магчымасць набыцця лекаў па льготных рэцэптах.

Маніторынг паказаў, што пры наяўнасці на цэнтральным аптэчным складзе РУП «Мінская фармацыя» поўнага асартыменту лекавых прэпаратаў айчыннай вытворчасці ў асобных сельскіх аптэках у рознічным продажы яны адсутнічалі. Так, у Пухавіцкім раёне ў аптэцы вёскі Шацк адсутнічала 11 найменняў лекавых сродкаў, у аптэцы г.п. Рудзенск – 14, у цэнтральнай раённай аптэцы Дзяржынскага раёна – чатыры найменні.

З улікам разгляду ў Мінскім аблвыканкаме інфармацыі Камітэта дзяржкантролю Мінскай вобласці аб выяўленых недахопах у РУП «Мінская фармацыя» праведзены мерапрыемствы па арганізацыі рознічнай рэалізацыі лекавых прэпаратаў і вырабаў медыцынскага прызначэння насельніцтву пасёлка Зялёны Бор Смалявіцкага раёна і вёскі Вішнявец Стаўбцоўскага раёна медыцынскімі работнікамі ўстаноў аховы здароўя, а таксама прыняты меры па забеспячэнні абавязковага асартыменту лекавых сродкаў ва ўсёй аптэчнай сетцы Мінскай вобласці.

Кантроль за захаваннем дзяржаўнага сацыяльнага стандарта забяспечанасці аптэкамі Мінскай вобласці, а таксама якасці абслугоўвання імі насельніцтва будзе працягнуты.

Камітэт дзяржкантролю Мінскай вобласці

 

НАРУШЕНИЯ, ВЫЯВЛЯЕМЫЕ ОРГАНАМИ ФИНАНСОВЫХ РАССЛЕДОВАНИЙ

В рамках повседневной деятельности органы финансовых расследований Комитета государственного контроля Республики Беларусь сталкиваются с различного рода правонарушениями и преступлениями в экономической сфере.

В ходе проведения проверочных мероприятий установлено, что ряд организаций Республики Беларусь осуществляли запрещенную деятельность по охране имущества сторонних организаций, сопряженную с получением дохода от запрещенной деятельности.

Порядок осуществления охранной деятельности в Республике Беларусь регулируется Законом Республики Беларусь от 8 ноября 2006 года «Об охранной деятельности в Республике Беларусь»,  который содержит исчерпывающий перечень организаций, осуществляющих охранную деятельность. Проверяемые организации не были включены в данный перечень. В рамках установленных фактов органами финансовых расследований Комитета государственного контроля Республики Беларусь составлены протоколы об административных правонарушениях, по результатам рассмотрения которых  на проверяемые организации наложено административное взыскание в виде штрафа и конфискации дохода, полученного в результате осуществления запрещенной деятельности в общей сумме более четырех  миллиардов белорусских рублей.

В ходе проверки ряда субъектов хозяйствования, проведенной органами финансовых расследований Комитета государственного контроля Республики Беларусь, было установлено, что между проверяемыми предприятиями и их контрагентами (строительными предприятиями, осуществляющими деятельность на территории Республики Беларусь) заключены договоры хранения имущества, где проверяемые субъекты выступали со стороны хранителя.

На основании материалов, проведенных проверочных мероприятий были выявлены факты установки со стороны хранителя на территории строительной площадки, по месту заключения договора хранения видеонаблюдения, размещение в сети Интернет и средствах массовой информации рекламы о предоставлении услуг по охране строительных объектов. Опрошенные работники проверяемых организаций в пояснениях о характере осуществляемых обязанностей указывали на ее охранный характер, поясняли, что устраивались на работу охранника и фактически осуществляли охранную деятельность (осуществление пропускного режима, контроль въезда-выезда автотранспорта с вверенной  территории, осуществление видео- наблюдения и др.). В платежных инструкциях заказчиков услуг (поименованных в договорах как поклажедатель) в графе назначение платежа указывалось «за охрану» со ссылкой на соответствующий договор хранения. Основываясь на собранной совокупности доказательств, указанное деяние было квалифицировано по части 2 статьи 12.7 КоАП, о чем был составлен соответствующий протокол и направлен в суд для рассмотрения.

На основании имеющихся в деле доказательств судом сделан вывод о том, что проверяемые субъекты выполняли функции охраны имущества юридических лиц.

Андрей Севрук, начальник Минского межрайонного отдела управления Департамента финансовых расследований Комитета государственного контроля Республики Беларусь по Минской области и г. Минску



Tagged

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *